Animation test 003 Jet Engine

20.08.2014

Animation test 003 Jet Engine

Kolejny test animacji, tym razem dalszy krok naprzód a w szczególności (w porównaniu do poprzedniego testu):

  • użycie innego formatu pliku/kodeku tj. mp4/H.264 , zamiast avi/Dvix, dzięki czemu YT wczytał film bez większych strat jakości
  • nauka optymalnego rozmiaru pliku przy utrzymaniu jakości formatu mp4/H.264, co znacząco wpływa na czas kompresji gotowej animacji
  • kontrola skomplikowanej animacji – m.in. użycie suwaków do kontroli lotek
  • użycie lepszego ustawienia świateł w silniku Mental ray
  • użycie mapowania oraz tekstur
  • stworzenie złożonej siatki przy pomocy modyfikatora MeshSmooth
  • użycie systemu cząsteczek do generowania dymu – w sumie 30 000 cząsteczek

Tym razem rendering zajął 94 godziny i 43 minuty, gdzie sam dym generował się ponad 26 godzin. Oznacza to, iż pozostały czas obliczenia samej bryły nie różnił się znacząco od tej z testu animacji 002.
Do tego należało by dodać ok 9 godzin do obliczenia poprawek.

Muzykę do tej animacji zapewnił mój kolega Noodles, za co bardzo mu dziękuję.

 

Wcześniejsza Animacja

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *